Sammanfattning av 2009, del 3/4

2009-12-31 @ 01:10:29

HÄR KOMMER TREDJE DELEN AV FYRA


Juli
Annat/fritid/om mig:

Jag gjorde min sista dag på sommarjobbet den 3 juli, det var både skönt för nu fick jag sova och behövde inte gå upp tidigt, men ändå tråkigt för saknar barnen och personalen för har haft det riktigt bra!

6 juli var vi till Nitten för att hämta husvagnen då vi måste ju ha den med oss på semestern så vi har någonstans att bo, haha ^^ Och det regnade en hel del där uppe.


(en bild från ett regningt Nitten)


7 juli fyllde Ted 2 år, och det firades upp i Ludvika med tårta och paket. Han fick en trehjuling av Anna som han älskade från första stund. :)


(ted fyller 2 år, här med sin trehjuling)


Jag tog tag i mitt körkort och mamma bokade en tid I Ludvika det blev den 7 jul för att på handledarkurs, så man ska få övningsköra. Så det är gjort nu och jag för övningsköra tillsammans med mamma (Y) Vi har gjort det en del gånger, och det går bra. (men nu under vintern har vi inte vart ute men fortsätter när snön börjar försvinna) Kursen höll på från 9:00-13:00, och det var inte så jätte kul, man satt på en stol och lyssnade, men vi fick också böcker, övningskörningsskylt, backspegel och sen ingick det en synundersökning.


(här var vi, mattias trafikskola)


Jag fortsatte med att måla garaget och denna gång blev det portarna/dörrarna som fick sig en makeover. Tyckte det blev snyggt.

 
(första bilden är innan målning och andra bilden är efter målningen)


Dagen innan vi drog ut på husvagnssemester så vart det ett besök i Kopparberg för att kolla på lite rally, det var jag, pappa och K. Det var trevligt, men tråkigt att det regnade.


(så kan det gå, kan också tillägga att allt gick bra)


12 juli gav vi oss ut på vägarna tillsammans med K&M och husvagnarna. Vi var till Nora, Eskilstuna, Ockelbo och Katrineholm. Och vi hade det väldigt roligt, åkte bland annat helikopter för första gången. Jätte roligt var det! Träffade söta grisar. Spelade minigolf. Och massa annat.


(första campingen vi var på som ligger i Nora)


28 slutade semestern och vi åter hemma i Ställdalen efter att ha bott i husvagnen i 17 dagar. Visst var det trevligt att vara hemma men saknar service husen, alla utflykter ja till och med att få gå till service huset och diska!


Skolan:
SOMMARLOV, så hände inte så mycket på den här fronten.


Bloggen:
Jag la ut lite gamla bilder från när jag var lite, då jag hade tråkigt en helg. Men var kul att kolla tillbaka lite, så du kunde jag ju även dela med mig av fotona till er läsare!


(jag, liten)


Semestern började 12 juli och jag gjorde till dess en ny kategori som heter ”Semester - 09” då jag hade datorn med mig, så alla inlägg som jag skrev när vi var ute hamnade i den kategorin så om ni vill läsa om min semester från början till slut så klicka er in på kategorin ”Semester - 09”

Värt att nämna också är att jag i juli månad skrev mitt 450:onde inlägg på bloggen!

Lagom tills vi skulle åka på semester så kom det även upp en ny design eller ja en ny header i alla fall (som sagt här byter jag nästan varje månad)

 
(första bilden är den gamla och andra bilden är den jag bytte till)


Rolig händelse:
Måste nog vara när jag åkte helikopter, sjukt kul var det. Men ändå lite läskigt, speciellt när vi skulle till och landa, det kändes som typ dem stängde av motor en liten stund och att vi föll neråt, läskig känsla (det var meningen att det skulle vara så) men när man liksom inte var beredd på det. Men riktigt kul, dock synd att man bara är uppe i max 5 minuter, men om ni får chansen att få åka så tycker jag ni ska göra det, för det är en härlig känsla och riktigt kul!


(en bild från hellikopter turen)


Olika bilder från månaden:
  
 
  



Augusti
Annat/fritid/om mig:
Min syster ringde en dag och sa att hon hade hittat ett recept på en choklad tårta som hon ville baka och ville ha min hjälp, så vi bestämde att vi skulle baka den en helg så vart en heldag med syster, bakade, spelade och jag bjöd henne på taco-paj!


(här är våran tårta)


Skolan:
Skolan började igen den 18 augusti efter ett trevligt och roligt sommarlov men det gick alldeles för fort. Men men, tillbaka var man i skolbänken, vare sig man ville eller inte! Och det sista året på Lindeskolan kunde börja!

Vårt schema var (är) hemskt, men tyvärr så blir det ännu sämre till sista terminen. Men ändå har det gått ganska bra, men inte är det kul att gå så länge, men det har gått bra!


Bloggen:
Den 4:de augusti startade jag en ny tävling denna gång blev det ”veckans blogg” och valde sedan ut 5 st som ni läsare fick rösta på och vinnaren blev http://musikunge.blogg.se/

Jag hade min första frågestund i bloggen, och var roligt och få massa frågor, man skulle kanske ha det snart igen?

Jag startade ännu en ny kategori som heter ”tummen upp, tummen ner” där jag hissa något och dissa något men istället för hiss/diss så vart det tummen upp/tummen ner!

 
(tummarna)


Rolig händelse:
Mamma och jag skulle handla på Lådan (en affär i Kopparberg) när vi kliver in genom dörren så finns pant-saken där och där stod det ett par som skulle panta lite flaskor. Kvinnan som står där säger till sin man att flaskan fungerar inte, det visar sig då att det är en Ica flaska alltså Ica’s egna märke på drickan. Och kvinnan säger då, nej den här får vi panta på Ica istället och mannen håller med. Men hon provar igen och då funkar den! Haha kan säga att det var roligt när man var med, men det var iallafall så att de hade en Ica-flaska och dem trodde man var tvungen att panta den på Ica.


Olika bilder från månaden:
  
  



September
Annat/fritid/om mig:
Hösten började komma, löven blir brunare och faller mot marken.


(hösten börja närma sig)


Kopparbergsmarken drog igång den 25 september, var för en gång skulle riktigt fint väder så det var trevligt så man behövde inte få ögonen ut petade av massa paraplyer! Men det är som alla marknader, gillar dem inte det ända som är bra är marknadsgodiset typ det ända man köper och sen strumpor och även var det så detta år!

Mamma, Pappa, K&M åkte ner till Gränna och Jönköping för att vara på husvagnsmässan som hålls där nere dem stod på Grännastrandens camping, älskar den campingen den är verkligen jätte fin! Och jag var då hemma själv.


(en bild från campingen, mamma som tagit)


Skolan:
Dem hade bjudit in några som sålde studentmössor, och herregud va stressande det var, helt sjukt. Det var inte kul, men man beställde en studentmössa i alla fall och vet knappt vad jag har beställt. Så det låter väll bra?

29 september var det åter igen dags för APU och vart tror ni jag var? Haha självklart på Åstugan, härligt att komma tillbaka ska jag säga er! :D Den höll på i 4 veckor alltså mellan vecka 40-43 men var inne i skolan på måndagar och onsdagar så vart bara tre dagar i veckan på dagis. Tråkigt att dem har gjort så för vart så hattigt fram och tillbaka.


Bloggen:
Jag vart nominerad till veckans blogg i en blogg, fast vann tyvärr inte, men var ändå roligt att vara med!

Jag fick en gratis fotobok från Fujifilm då jag hade skrivit om dem i min blogg, den fotoboken fick handla om semestern 2009 och jag är riktigt nöjd med den.


(framsidan av fotoboken)


Hemsk händelse:
Denna månad fick denna byta namn till hemskaste händelsen, förklaring till det kommer här..
En dag i september, Lindemarken var denna dag jag och Pernilla skulle med bussen.

Det började utanför bussen när vi skulle gå på, två fyllon som stod utanför och sa "damerna först" tyckte det var nå skumt med dem redan då men tänkte inte så mycket, åker ju med fyllon var och varannan dag så... fyllona satte sig på två olika platser på bussen en längst bak där det är fem säten på rad, där satt även en utlänning, en kille och sen en till kille. (jag och Pernilla satt framför det sätet så, typ bredvid en av dem) sen det andra fyllot satte sig längre fram där vid dörren längst bak.
vart inte mer med det utan dem satt på varsin plats.

Där bak där jag och Pernilla satt så börjar han resa sig och hålla på som om han letade efter något, och höll på och mucka med invandraren att han hade snott det han tappat. Sen ringde han fram till fyllot som satt längre fram så han kom bak och hjälpte att leta, "va fan har du tappat bort det", "halva är ju fan mitt", "slarvat bort saker för 3000 spänn". Och massa höll dem på, sen gav han sig på invandraren igen, och skrek massa, som neger j*vel och massa.. Sen tänkte han slå till han men då tog han som hade suttit längre fram tag i han och drog i hans luva och massa ut i gången, för att få bort han från honom.
Sen sa han nått om att ta fram någon kniv, sen sa han fyllot som satt längre fram att om han inte lugnar sig så slår han till honom alltså han skulle slå det andra fyllot.

Gissa om jag var rädd, mitt hjärta har aldrig slagit så hårt och snabbt!

Blev en plats längre fram närmare fyllot som satt längre fram så han gick dit men lämnade alla grejer. Satte sig där och börjar prata igen "vart är mina grejer?" sen börja han igen "ge mig min bit, jag vill ha mitt hasch nu"
Och då kommer den andra som sitter bredvid. Om du säger ett ord till klappar jag till dig.
Och igen jag vill ha min bit, ge mig mitt hasch!
Då börjar den andra gå bakom mot han och slår till han med massa knytnäveslag, han fick till ett par riktiga slag, han var ju inte direkt klen!! Han trycker typ ner han och slår. Sen kom vi äntligen till Statoil i guldsmedshytta, tror aldrig jag längtat så mycket till guldsmedshyttan mitt hjärta gick i 3000 jäklar, usch. Pernilla gick fram och berättade och kom sedan tillbaka och sa att hon skulle ringa polisen, killen som satt också längstbak sa också massa, att han också tyckte det var konstigt, sen såg vi hans plånbok så vi kollade i den för att se om det fanns nått körkort eller nått, men gjorde det inte utan bara nått sjukhuskort, + att han hade glömt sin mobil på sätet som han satt på längre fram så lämnade det till Sue.

Fattar inta att detta händer i Lindesberg, dem hade ju tydligen gått på marken också, och försökt och sälja massa hasch, usch blir så förbannad!!!
Men man vågar ju inte heller säga emot dem och säga att dem ska sluta, utifall att man själv blir inblandat med massa bråk och sånt!!

Frågade efter dem hade gått av hur det gick med han invandraren, och han sa att han var okej, så skönt det. Men tyckte faktiskt synd om han.. Helt oskyldig, och kunde knappt svenska. 

Men har nog aldrig vart så rädd som jag var då, helt sjukt!


Olika bilder från månaden:
  
  


Kommentarer på detta inlägg
Postat av: Elin

usch va hemsk den där "berättelsen" va... Sånt är alltid läskigt och man vill inte bli inblandad!!

2009-12-31 @ 01:36:31
URL: http://tvillingblogg.blogg.se/
Postat av: Sara

Sv:Åh, va jobbigt! hehe, då blir det en surprise sedan när mössorna och kanske något annat, väl kommer. Hoppas det blir bra i alla fall!

Man får väl försöka njuta så mycket av den här terminen som kommer, bara strunta i allting och njuta, samtidigt som man kämpar på med skolarbetet. Försöka ta med sig kameran till skolan och frysa några stunder som man kan ha som minne :)

2009-12-31 @ 11:05:46
URL: http://saara.blogg.se/
Postat av: Madeleine

härliga bilder ! :) gott nytt år !

2009-12-31 @ 11:16:59
URL: http://www.wannabeloved.devote.se
Postat av: Sara

Sv: Precis :)



Tack detsamma!! :D

2009-12-31 @ 12:53:29
URL: http://saara.blogg.se/

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0