Sammanfattning av 2009, del 2/4

2009-12-29 @ 19:44:12

HÄR KOMMER ANDRA DELEN AV FYRA


April
Annat/fritid/om mig:

Äntligen börjar våren sakta men säkert komma och snön med den började sakta försvinna, och blev ett par riktigt fina dagar i början av april med strålande sol och klar blå himmel.


(snön började smälta)

Vi fick ett brev på posten att från och med 1 januari 2010 ska dem stänga Nitten (eller vart det så egentligen?) Dem får inte, Nitten är en del av mig. Jag älskar det där stället och jag har vart där i 18 år, dem får inte ”slå igen”

Var med Jonna en dag vi var bland annat till Örebro och innan jag skulle åka hem så testade jag även hennes moppe så åkte lite utanför hennes hus, haha var nog inte så jätte duktig men det var riktigt kul!


(jag åker moppe)


Åter igen så var jag kattvakt hemma hos Anna och visst gick det bra även denna gång. Och även denna gång fick han ställa upp som katt-modell ^^


(trullsa)


Skolan:
Jag gjorde min sista dag på APU:n den 9 april, och oj vad jag saknar barnen och personalen där! Men i alla fall det blev påsklov men den 20 april var det dags att sätta sig i skolbänken igen efter att ha haft det lugnt i 9 veckor med både lov, kulturvecka, APU och lov igen. Men ändå på något vis så var det skönt att komma tillbaka och träffa alla klasskompisar och så.

Den 29 april fick vi även veta att vi i BF07A hade vunnit tårtan för att vi hade haft bäst närvaro i klassen av alla BF-klasser, inte dåligt bra jobbat!


Bloggen:
I slutet av april så ändrade jag min header igen, då jag hade tröttnat på den gamla. Fixade även mina kategorier och la in alla inlägg i olika kategorier. Blev även medlem på olika blogg-sidor!

 
(första bilden är den gamla och andra bilden är den jag bytte till)

Jag började med dagens outfit i bloggen, och har faktiskt i skrivandets stund fått ihop väldigt många. Och tycker själv att det är väldigt kul :)


(första outfiten jag la upp i bloggen)


Rolig händelse:
Hmm, vet inge roligt, men en sak kan jag berätta som inte är jätte roligt men ja lite i alla fall!
Det var i skolan vi har ju klassråd, där man tar upp olika saker och nu hade turen (om man nu kan säga det?) till mig att vara ordförande och en annan tjej i klassen var sekreterare. Men M (våran mentor/lärare) hjälpte mig, och sa typ allt som jag skulle säga hon sa det lite tyst till mig och ja sa vad hon sa högre så alla hörde, det kallar jag team work (Y), men tillslut så tog hon över allt och pratade, och där satt jag lugnt tillbaka lutad, haha så gick ju bra :D


Olika bilder från månaden:
   
  



Maj
Annat/fritid/om mig:

Värmen började komma och man kunde sitta ute och blogga i solen och samtidigt äta, riktigt härligt.


(spagetti och köttfärssås ute i solen)

Min 18 års dag närmade sig och tillslut vad den här vi firade mig dock 3 maj (jag fyller den 5) men vart även firad på min dag också och fick mycket fina presenter. Är riktigt nöjd med min 18-års dag (men inte känns det så annorlunda?) okej jag får gå på krogen, men det har jag inte gjort ännu så haha. Och jag får dricka alkohol lagligt, eller ja.


(sockerkakan jag bakade)


Den 14 maj åkte vi upp till Ludvika för att firade min syster som då fyllde 25 år (hon fyller egentligen den 16 maj) men då skulle hon inte vara hemma så vart att fira henne några dagar innan.


(där bjöds det på varm smörgåstårta, ritkigt gott!)


Den 30 maj var vi bjudna på 30-års fest, var mycket folk och god mat. Blev även att åka lite moppe tillsammans med några. Eller jag satt bakom Jonna, haha sjukt kul var det. Bland annat upp till utsiktstornet, vågade dock aldrig gå upp ^^ Så jag stannade kvar ner på marken. Vi kom väll i alla fall hem runt en 2 på natten eller jag kom hem då och mamma och pappa kom hem senare.


Skolan:
I skolan hade vi förskolans dag, jag var på en förskola i pilkrog där vi hade olika aktiviteter med barnen och avslutade med en skattjakt, faktiskt en riktigt trevlig dag.

Vi hade även senare i maj Vallendagen som vi också höll i, trevlig den också. Jag, E och E hade stafett och ja det gick väll bra. Vi hade det roligt i alla fall, synd bara att det blåste typ storm och vi var mitt ute på en fotbollsplan.

Vi fortsatte även med projektet med hallarna på skapande verksamheten, och nu har vi börjar med andra väggen, eller vi är nästan klara blev mario på den väggen.


(en vägg i våran hall, mario-tema ^^)


Bloggen:
Ännu en gång nu header, (har nog bytt typ varje månad i början av året) men det är för att jag aldrig får till någon bra som jag är nöjd med.

 
(den första bilden är den gamla och den andra bilden är den jag bytte till)


Rolig händelse:
Inge skoj som hänt denna månad också så får ta nått bara, en dag skulle jag gå ut och där man åker upp till vår gård så brukar det alltid växa liljekonvaljer så jag tänkte gå ut och plocka men samtidigt (innan jag hade gått ut) så kommer den uppifrån och går neråt och vad tror ni jo hon stannar så klart där och plockar liljkonvaljer, nästan precis på vår gård, riktigt dåligt faktiskt. Så jag väntar, väntar och väntar hon står säker i 10 minuter och plockar men när hon tillslut går, så ska jag gå ner och plocka men vad tror ni tror ni inte att hon hade plocka varenda blomma som fanns? Haha lite sur vart jag faktiskt! Så nu är har vi en liljekonvalj tjuv ^^


(bild bevis, på liljekonvalj tjuven ^^)


Olika bilder från månaden:
  
  
  
 



Juni
Annat/fritid/om mig:
Min syster fyllde år i början av juni (2 juni) så vi var ner till henne och grattade henne och smakade då för första gången på glace an four, mums var det!

7 juni var det dags att rösta, då jag hade fyllt 18 ca en månad innan så fick även jag rösta, första gången jag fick det, och det gick väll bra, var inte så speciellt, man tog några lappar, gick bakom ett bås stoppade ner en lapp klistrade igen det och vart sedan av prickad ^^


(rösta i eu-valet)


15 juni drog sommarjobbet igång, så vart inte ett så långt sommarlov (inte än i alla fall) Jag var självklart på Åstugan, sommarjobbet varade i 3 veckor, och jag hade det riktigt bra, kanon väder hade vi också så vart att vara ute typ varje dag äta mat, mellis och så ute också. Nej det var jätte roligt!


(en dag på väg till dagis)


19 juni var det dags för midsommarfirande, det började som vanligt med firande först på bruksgården sedan till Nitten, det var trevligt åkte hem på fredag kväll tillsammans med M&J!

 
(första bilden midsommar på bruksgården andra bilden en bild från nitten)


24 juni vart det även första doppet för året, nere hos K&M där jag badade med M, det var skönt bara man kom i någon gång.


(första doppet)

Jag börjar måla om garaget också, som jag höll på med på sommaren men fick faktiskt 600:-, eller har inte fått dem än men ska. Så det var det värt, och var faktiskt ganska kul!

 
(första bilden innan jag målade andra bilden efter jag har målat.
Fast det är inte riktigt klart, fönstret ska också målas och så)



Skolan:
I skolan var det dags för sista idrottslektionen för alltid, och sista gången paddlade vi kanot, och jag och Pernilla drog ut på ett eget äventyr vi åkte nämligen åt helt andra hållet än vad vi skulle göra haha så hela klassen+ läraren åkte åt andra hållet. Vi hade nämligen missat att vi skulle samlas, vi hade inte hört det så vi drog iväg. Haha men det gick ju bra, och vi hade riktigt roligt!

Vi fick det klart i hallen, så nu var allt helt färdigt (eller ingen soffa än) den kom senare. Men fula gardiner hade vi i alla fall. Haha.


(hallen äntligen klart, men gardiner som inte matchar)


11 juni var det dags för skolavslutning och det efterlängtade sommarlovet var här (som även är var mitt sista) den 12 juni var jag in och kollade på studenten då mina två kusiner gick ut. Det var trevligt!


(en bild från studenten)

Bloggen:
Lagom till sommarlovet ungefär så kom det återigen upp en ny header på bloggen, och på den var det även första gången som jag var med på den. Ville få en lite somrigare och ha egna bilder på den.

 
(första bilden är den gamla och andra bilden är den jag bytte till)


Jag hade min fösta tävling i bloggen, om ett armband jag hade gjort själv (man skulle kanske starta en till tävling, någon som skulle vara intresserad?) Och det var många fler än jag trodde som deltog och jag tyckte det var väldigt roligt!


(armbandet man kunde vinna)


Rolig händelse:
Måste nog säga när jag och Pernilla tippade med kanoten! På våran BF-dag som vi hade där vi är olika lag och gör olika saker, en station var paddling, och på våran lunch så tänkte vi att jag och P skulle paddla lite så vi satte oss i och drog ut en liten bit, och började gunga den, men när vi höll på och välta så slutade vi och då gick det ju bra. Men sen sa vi nu välter vi, haha men vi vågade inte så vi fortsatte med att gunga och sedan sluta när den höll på att vicka haha förutom en gång då vi gungade jätte mycket haha tillslut låg vi i vattnet :P Haha men det var kul, och kanoten var fylld med vatten (mindre bra kanske?) då dagen inte var slut, så dem sista fick nog sitta i en blöt kanot? (A) haha och ha blöta flytvästar på sig också. Men lite roligt måste man väll få ha? :D


Olika bilder från månaden:
   
  


Kommentarer på detta inlägg
Postat av: Sara

Sv: hehe, tur att jag inte är ensam om skräckisar! :P

Åh, okej. Ja, jag tar också studenten till sommaren. Så du har heller inte en aning om vad du ska hitta på efter det? Lite läskigt, att efter studenten, så har man inte längre sommarlov, då är man liksom "arbetslös" :S

2009-12-29 @ 21:22:58
URL: http://saara.blogg.se/
Postat av: Elin

sv: tack!



hahhaha, jag sitter och småskrattar när jag läser!!! :) du skriver det så roligt!

2009-12-29 @ 21:42:44
URL: http://tvillingblogg.blogg.se/
Postat av: rebecca

svar: Ajemen hade en jättefin julafton :)

Hehe okej :D Nä men det är så det är ;)

2009-12-29 @ 23:11:17
URL: http://beccsbox.blogg.se/
Postat av: Elin

sv: jaa, dom är supersöta!



längtar till den delen :D

2009-12-29 @ 23:25:43
URL: http://tvillingblogg.blogg.se/
Postat av: Sara

Sv: Jag går NV. Men specialutformat, så har varken kemi eller fysik :P

jag håller med dig helt och hållet! studenten just nu känns bara skrämmande, läskig och sorglig...

2009-12-29 @ 23:35:19
URL: http://saara.blogg.se/
Postat av: Elin

sv: tihih, jaaa :D

2009-12-29 @ 23:41:51
URL: http://tvillingblogg.blogg.se/
Postat av: Elin

tihih :)

2009-12-30 @ 00:09:01
URL: http://tvillingblogg.blogg.se/

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0