Lucia+annat - Lindeskolan´s aula

2009-12-12 @ 14:55:26
Hejsan
igår var jag, mamma och min syster Lena och kollade på Lucia + andra framträdande i Lindeskolans Aula.
Pernilla och Sara var med, Pernilla går ju i min klass och Sara går i B-klassen. Dem var jätte duktiga, så det var roligt att kolla på!
Blev lite bilder tagna också som jag tänkte visa er.


Detta var det första framträdande något band, som spelat in en julskiva (David någonting hette han som sjöng, och han på pianot jobbar på skolan) Men dem var faktiskt ganska bra.


Det var även en tjej (som gick på lindeskolan tog studenten förra året om jag inte minns fel) som nu går nere i Bollnäs på någon musik folkhögskola, hon sjöng 2 egna skrivna låtar.



Två elever från estetprgrammet på Lindeskolan sjöng duette, jätte duktiga är dem!



En tant kom in tillsammans med barnkören och hon läste en dikt/vers som hon hade skrivit någongång på 40-talet, den var väldigt bra och fin tycker jag.



Lucia kören tågar in, längst fram med röda band är dem som vart med i bergslagenslucia (där Pernilla och Sara var med) Sjöng några låtar jätte fint, även barnkören var med och sjöng.



Sen blir det massa mer bilder på lucian + tärnorna + andra kort
  
Bild 1: Lucian + tärnor.
Bild 2: Stora + lilla sjunger tillsammans.
Bild 3: Lucian blir krönt.

  
Bild 1: Lysande trädet i Linde, dem har klätt in hela trädet med lysen, JÄTTE FINT!
Bild 2: Nya hallen vid Lindeskolan, ja våran skola ser ut som en byggarbetsplats, eller inte bara ser ut den är en byggarbetsplats!
Bild 3: En rondell i Linde, gick inte att ta kort när jag åkte i bilen.



Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0