Sammanfattning av helgen!

2009-08-16 @ 21:12:44
Hej!
tänkte berätta om helgen, tillsammans med Anna hemma hos henne!
skulle vara kattvakt och anna skulle åka iväg men det blev ändrade planer, men jag stannade iallafall kvar.
Så vart en stora-lillasyster helg :D jätte kul!


Torsdag:
Vi åkte upp till Anna, och hade släpkärran med oss då vi skulle lämna en säng. som ted ska ha. Så fixade den. Fikade lite innan mamma och pappa åkte hem igen. Och jag och anna spelade yatzy och lite kortspel. Vi var till Willys på kvällen och köpte dricka, chips och gräddfil.

Fredag:
Vi gick upp vid typ 11 tiden, ringde och frågade mamma och pappa om dem kunde komma upp med monopol till Ludvika, men det ville dem inte men dem sa att vi kunde komma till nitten och hämta det. Så vi lagade eller jag lagade mat, det blev thaigryta. och stark va den men gick bra ändå, vi hade cream fresh (stavning?) till så det blev gott. Var ute på en promenad också, men komme rinte ihåg om det var före eler efter maten ^^, Sedan åkte vi ner till Dollar Store där jag skulle kolla på Kollegieblock men dem hade inga. Så vi åkte och tanka och sedan vidare till Nitten fär att hämta monopol och kasta gris ^^. När vi kom dit så satt vi i husvagnen ett tag. tillsammans med mamma, pappa, mormor och vi två åt lite snacks och drack dricka. Vi var inte ute då det regnade, men klarnade upp tillslut, eller ja det slutade regna iallafall. så vi gick över till K&M och hälsade på men sedan åkte vi hem, va in en sväng på Coop forum och handlade kattmat. och där hittade jag även kollegieblock, som jag köpte. Hem och spelade monopol som jag vann på. sedan massa kasta gris och yatzy! Vi gick och la oss vid 1 typ, om jag inte minns fel ^^

Lördag:
Gick upp vid typ en 12 haha. Åt frukost och så. Rensade ut annas garderober och la in massa grejjer i förrådet, så fint i garderoberna nu.. Sedan spelade vi även monopol igen och jag vann igen! Vi åkte till affärn och köpte potatis och en dricka, Sen hemma lagade vi mat kyckling, potatisklyftor och tzatsiki! gott var det, fast lite smaklöst haha men det gick bra ändå! :D Sen vid 6 tiden började vi spela monopol igen, och alla pengar tog slut i banken vi använde tillochmed 20 lapparna. Vad gör man när alla pengarna tar slut? haha lite roligt så det blev att räkna dem pengarna vi hade och gissa vem som vann? Haha jo jag igen. men iallafall när vi satt och spelade så fick vi besök av annas granne, han var trevlig, han drack kaffe satt och pratade med oss sedan gick han hem och jag och anna fortsatte spela fram till typ halv 1! Haha och vi vart ju egentligen inte klara för vi kunde inte slutföra det då pengarna tog slut. haha men jag vann!! :D Sedan gick vi och la oss.

Söndag:
Gick upp vid 13-tiden. Käkade frukost och spelade yatzy igen. Sedan plockade jag ihop mina grejjer sen åkte vi hem till ställdalen, där vi åt mat och sedan bakade jag en kladdkaka som var jätte kladdig. och jag och anna hann med att spela yatzy 2 gånger igen ^^
Och nu sitter jag här och har tråkigt. men ska försöka uppdatera bloggen lite mera nu när skolan drar igång.


Denna helg eller ja tors-sön har jag och anna spelat yatzy 18 gånger och monopol 3 gånger.
haha vi är spelberoende!
tack för en jätte rolig helg! <3

Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0