Lördag

2008-11-22 @ 17:03:11

Hello
sa ju igår att jag skulle berätta om igår. så gör det först sen vidare till idag :)

Fredag:
gick upp vid ca 6, och gjorde iordning mig och så sen vid 7 gick jag till bussen, kom till skolan 8:20 typ. Sen vid 8:40 började första lektionen, förskola,skola,fritidshem. pratade om GYO-dagen (1dec, som jag inte ska vara med på, men vi fick komma med ideér och så) sen hade vi en halvtimme rast och då pratade magda&eva med dom som ska presentera FSF-kursen, sen vid 10 fick vi andra komma in igen. och då började vi med ett nytt arbete, man ska vara en arbetslag på en förskola sen ska man bestämma tema, hur förskolan ser ut och så, och redovisningen ska vara att man lämmnar in nått skriftligt och sedan ska vi göra något praktiskt, typ nån lek eller nått sånt, så om våran grupp ska redovisa så blir de andra i klassen "barnen" som vi ska göra något med ^^, är med Fanny och Malin.. haha förresten när vi skulle skriva våra namn på tavlan för vi lottade om vilka som skulle vara med vilka och jag blev den sista som fick skriva upp mig, 
magda: "Emma, du kan stå kvar där framme"
jag: "okej"
hon skulle nämligen dra lappar för dem som inte var där och jag skrev upp dem på tavlan.
Sen slutade vi vid 11

så var det bara en ca 2 timmar lång lunchrast som väntade, fast vi gjorde även klart ett arbete om belastningsergonomi. så det gick bra, sen vid 13:45 (tror jag) så började vi kommunikationen pratade och så :) sen fick erik ett sms av nån att vi skulle börja 13:50 på skapande verksamheten iställetför 14:10 så det var bara att vänta och på den lektionen så fortsatte vi med dem olika rummen vi håller på med, så vi höll på med lera och så ^^
sen går vi in till lärarrummet, och ska fråga stina om det finns mera tyg, sen så frågade hon vet ni att bussarna går från tivoliplan och jag och pernilla japp.
och jag sa att det var där tivolit ligger, och att dom har gjort så för att det är vägarbete där den annars brukar stanna. Och magda (som också satt där inne) emma jag tror du ska få bli min sekreterare du har koll på saker och så, och stina ja du kan bli min med ^^ hehe lite kul :)
Menmen, sen slutade vi typ 20 över tre (för att vi hade börjat tidigare) så satte mit i a-huset och väntade på bussen sen gick jag ner till tivoliplan och var helt ensam där :P haha kändes lite konstingt. men men grängesbergs bussen kom och jag klev på den och åkte hem, så var hemma vid 17:00 tiden, och vid halv 6 kom syster anna :) och åt med oss sen spelade vi,

  • Låt pengarna rulla
  • Kalaha
  • 500

Jag vann på låt pengarna rull, men anna vann på både kalaha och 500
pappret efter hon hade målat på det ^^

(klicka för större)

efter vi hade spelat klart så åkte hon hem igen :(
haha men måste berätta en kul sak anna sa, klockan började bli 20:00 och jag frågade om vi kunde gå ut till tv och spela där så jag kunde kolla på idl samtidigt, och hon ja det kan vi sen kommer vi ut dit, och hon skulle ut och röka och frågar vart hon ska sitta, och hon svarar: "jag sätter mig här någonstans" HAHA, var roligare när man var med :P
Det var fredagen det. nu till dagen.

Lördag:
gick upp vid halv 11 åt frukost och så duschade, sen satte jag mig här. Senare kom marika och vi fikade.
Satte mig här igen, kollade lite bloggar och kollade vänner. Sen var det mat, mamma och pappa åt isterbandslåda :/, men jag åt yankantarna idag igen :D Hehe, mums på det!
och nu sitter jag här igen, och ska kolla på vänner, eller först ska jag skriva klart detta. Sen ikväll mellan 21:30-22:00 ska jag kolla på svensson svensson, sen efter det blir antagligen att sätta sig här igen ^^

Puss hej, skriver kanske mera senare eller imorgon :)


Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0